Waarom is het toch zo dat goede service zo zeldzaam is?

Ik maak wekelijks wel wat mee waarvan ik denk…kan het niet anders?

Vlakbij mijn huis is een winkelcentrum met een stuk of 10 winkeltjes. (ondernemers!)

Ik weet zeker dat ze meer kunnen omzetten, meer klanten aan zich kunnen binden met wat kleine aanpassingen/inspiratie.

Waar erger ik me aan?

In de Albert Heijn bij de kassa kijkt de kassière je amper aan, heel onpersoonlijk.

Bij de groenteboer krijg ik wortels in een papieren zak mee en als ik thuis ben en ik maak de zak open zie ik dat de wortels bijna vergaan zijn.

Bij de bloemist koop ik rozen en na 2 dagen beginnen ze te hangen.

Bij de bakker krijg ik brood dat de volgende dag al oud is.

Bij de kapper begint de kapster over al haar kwalen te klagen.

Bij de apotheek staat een vrouw achter de balie met vet haar waarvan de slierten om haar hoofd plakken.

Bij de Primera zijn ze altijd sacherijnig.

Bij de drogist staan ze alleen maar met elkaar te kletsen.

Ik kan het niet aanzien!

Liggen al die ondernemers te slapen, of hebben ze gewoon geld genoeg en is de winkel een hobby?

 Er is een tijd aangebroken dat iedereen alles via internet thuis laat bezorgen, niet alleen kleding maar ook verse producten en eigenlijk alles!

Waarom investeren deze ondernemers niet in hun personeel en in de beleving? Juist met goed personeel zorg je ervoor dat mensen het leuk vinden om te blijven winkelen en als mensen in je winkel komen verkoop je ook meer.

Binnenkort mag ik voor en met stapin.nu trainingen geven aan supermarkten, super gaaf en ik hoop dat ik ook mijn winkelcentrum onderhanden mag nemen. (knipoog)